Drugi dan EXIT festivala obeležila je gužva i to ogromna gužva. Činilo nam se da su se svi sjatili na EXIT zbog Dance Arene i NSNS stejdža. Mi smo šetali između Arene, Maina i NSNA-a. Naše utiske pročitajte ispod pa lagano da se zaputimo ka tvrđavi.

Kada imaš najprodavaniji debi album decenije (Communion) i kada ti singl “King” preleti prodaju artista kao što su pop giganti Rihanna, Weeknd i Ellie Goulding onda moraš da se zapitaš da li su zaista toliko dobri Years & Years? Počeli su skoro tačno u ponoć uz svoj hit “Shine” kako bi posle nanizali i ostale hitove kao što su “Worship“, “Desire” i “Eyes Shut“. Ustvari, koliko smo razumeli, njima je svaka pesma hit na pop sceni i to nije čudo kada sve pesme pišu u saradnji sa legendarnim Pet Shop Boys-ima. Izveli su takođe i pesmu “See Me Now” koja nije na njihovom Communion albumu i meni lično highlight pored “King” megahita, “I Want To Love“. Celokupan utisak je da Years & Years zvuči kao rani period Maroon 5 benda, s tim što oni ipak i dalje daleko bolje zvuče u studiju nego na sceni. Njihov frontmen Olly Alexander ima momente u kom mu vokal prosto “nestane” tokom pevanja kao da ne postoji vokalni procesor ili prosto nije još savladao sve tehnike disanja. Sve u svemu ova lepa muzika na mainu se završila hitom “King” koji su svi skoro pevali i uz njihovu zahvalnost EXITu što su dobili priliku da budu tu.

Years & Years EXIT festival 2017

Nakon Years & Years-a zaputili smo se direktno na Dance Arenu. Otišli smo ponovo u VIP da bi izbegli gužvu koja je sinoć dostigla vrhunac zbog Solomuna i Dixona. Na putu do tamo čuli smo afro obradu pesme “Ain’t No Sunshine” i to nas je odmah ubacilo u još pozitivniji vibe. Black Coffee ima tendenciju da zavrti klasike i hitove koji svi znaju samo u svom afro stilu. Kada smo se pozicionirali. Set je toliko fino gradio bez ikakvih problema da na sekunde je pravio skoro peaktime momente na areni. To nas je sve držalo u stanju plesa i u warmup ambientu tako da ko je hteo mogao je da popriča ili zableji ali nije mogao da ignoriše hipnotišuće afro ritmove i njegovu muziku. Šarao je kroz soulful, progressive, reggae i tribal momente ali uvek u svom afro groove-u tako da smo imali prilike da čujemo u remixima njegov singl “Superman“, ali i hitove “Show Me Love” od Robin S, “Somebody That I Used To Know” od Gotye-a i pred kraj od Bob Marley-ja “Is This Love?“. Toliko mu je set bio kompaktan i tehnički vrlo upeglan iako, kao što znate, on ima samo jednu funkcionalnu šaku jer je drugu izgubio u protestima u Africi za oslobađanje Nelsona Mendele.

Black Coffee @Exit Dance Arena 2017

Kakav je to BogOtac! 😀 Mag muzike i svega na sceni! <3 Kakva emocija, kakav set! ^_^
Mi smo još uvek pod jakim utiskom i za sada nam je ovo najjači nastup ove godine! Sve pohvale Black Coffee – mogli bi da te slušamo još 100 puta bez problema! BRAVO! 🙂

Posted by Grotto – The Way Of Life. on Saturday, July 8, 2017

Nakon njega na scenu stupaju Dixon i Solomun, duo koji su bukvalno svi čekali. Na Dance Areni je bila ogromna gužva i ko nije imao gde da se skloni nije uspeo da uživa u njihovom setu. Što se tiče samog nastupa, Solomun se očigledno prilagodio Dixonu tj. njegovom progresivnijem tech/techno zvuku. Iskreno, ništa spektakularno nismo čuli, osim par numera koje smo snimili. Uglavnom 3 sata im se stil nije menjao. Bili su najavljeni za after u Bastionu, pa se nadamo da je Solomun tamo opravdao očekivanja.

Auuuuuh kakva traka! 😱
SOLOMUN b2b DIXON na Đensari! 👏
#DanceArena #ExitFestival #SummerOfLove

Posted by Grotto – The Way Of Life. on Friday, July 7, 2017

A i na No Sleep Novi Sad stejdžu je program za petak neverovatan. Ove večeri je organizacija uspela da razdvoji house i techno. Posle Black Coffee otišli smo na NSNS na nastup Charlotte de Witte. Ova dama se nije razdvajala od svog omiljenog acid-a gotovo nikad. Uz traku Slam – Vapour divlja ceo stejdž, a činjenica da je ozvučenje perfektno još više doprinosi kompletnom prepuštanju muzici. Ona od početka vrti na minimum 136, što posle nekog vremena zalazi u domen agresije. Oduševljena publika bukvalno je jela muziku koju Charlotte servira, a pogotovo kad je zavrtela “Kawasaki” od 2000 & One. Dance arena je nesumnjivo pobednik u posecenosti ovog drugog dana, ali ni No Sleep ne zaostaje. Ljudi su u tunelu đuskali. Pred kraj pušta svoju traku Wisdom, a gladni rejveri je ispraćaju uz ovacije.

No Sleep Novi Sad EXIT festival 2017

Za njom sledi Function. Još jače i brže. Pušta nove trake, neke potpuno underground. Povećao je tempo na 139 trakom C.N.T – Counting. Iako dosta podseća na zvuk od malopre, doduše sa manje acid-a, Function je inovativniji, on iako ima konstantan i snažan bass, igra se sa ritmovima, nema toliko rezanja i krcanja. I dalje krcat, bivsi Happy Novi Sad sada uživa u melodičnoj, ali mračnoj numeri Charles Fenckler – Frozen Room (Christian Wunsch Remix). Pred kraj je zavrteo Ben Klock-ov hit Subzero, ali na možda minut, čisto da pecne i to ni manje ni više nego na 139.

Zvezda veceri, kontroverzni Dax J počinje u 6 ujutru, ali mi nikad nismo bili spremniji da ga čujemo, nego bas u tom trenutku. Skidam kapu organizaciji za ovakav dan i na Dance Areni i NSNS. Jedina mana svega ovoga je što ne možeš da budeš u isto vreme na dva mesta. Dax J počinje malo laganije nego što je Function završio, ali oštro i konkretno. Nema onih rastopljenih brejkova, samo kompletno ludilo u zvuku. Vrti divljačku muziku, a izgleda tako smireno. Čovek je vrteo i u tempu 140, proverila sam! Silovanje ušiju at it’s best. Vrti mnogo trance-a, After Effect – Equilibrium. U pozadini na video bimu gledali smo animaciju na kojoj mnogo malih nadzornih kamera igra levo desno u ritmu. Iako zvuci nebulozno, bilo je veoma kul. Dax J samo nastavlja da voza ubacujući i svoje trake, poput “Escape The System” i to naravno u nekoj ludačkoj brzini. Sve u svemu eksplozivno završava ovo psy techno pure acid hard trance industrial veče na No Sleep-u.

Tekst: Jelena Ivković, Vladimir Trifunović, Bojan Bojanović